Våra köpvillkor


Beställning och bekräftelse

Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post. OBS. kolla din skräppost om du inte hittar någon bekräftelse. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den. Skicka gärna ett mail till oss när du returnerar varor så kan vi lägga undan önskad storlek vid byte.

Pris och betalningsalternativ

Du kan betala med kort, Paypal eller via Klarna. Samtliga priser är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Om du har frågor kring din beställning skicka e-post till info@lunakids.se

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

Leveransvillkor
  • Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar (inom Sverige).
  • Vi skickar våra försändelser med DHL grön frakt. Det innebär att det skickas med fossilfria transportalternativ inom Sverige. Bränslen som används är el, biogas och etanol. 
  • Vi ansvarar tillsammans med våra underleverantörer för transporten från vårt lager till dig.
  • Om du behöver göra en retur är det du som kund som själv står för returfraktkostnaden. Vi skickar med en DHL-fraktsedel och drar av fraktkostnaden när vi gör återbetalningen.
  • Vi ansvarar inte för postens interna förseningar.
  • Vid beställningar till utlandet tillkommer en fraktkostnad.
Ångerrätt / Öppet köp

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Returnerade varor skall vara i nyskick och i originalförpackning samt hangtags skall finnas kvar på varan. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning av varans värde att dras av vid återbetalning. Återbetalning görs efter att varan har mottagits och godkänts.


Skicka försändelsen till:

LunaKids AB
Gubbkärrsvägen 29 T
16840 Bromma

Om du bor i Stockholmsområdet är du välkommen att lämna tillbaka varan personligen och det går även att avtala tid för provning av skor om du är osäker inför ditt köp. Vi ber dig dock först kontakta oss innan då vi inte har en fysisk butik (ännu). 

Skada på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till info@lunakids.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt. Samtliga reklamationer ska godkännas av LunaKids innan de skickas tillbaka. Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av LunaKids.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand med oss i vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/