FRAKT OCH RETURER

Beställning och bekräftelse
Efter din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post. OBS. kolla din skräppost om du inte hittar någon bekräftelse. Vi reserverar oss för att produkter kan vara slut i lager. Om så är fallet meddelar vi dig innan din order skickas så att du får chans att ändra eller annullera den. Skicka gärna ett mail till oss när du returnerar varor så kan vi lägga undan önskad storlek vid byte.


Pris och betalningsalternativ
Du kan betala med kort eller via Paypal. Samtliga priser är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella prisfel och prisjusteringar. Om du har frågor kring din beställning skicka e-post till info@lunakids.se.
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
 
Leveransvillkor

  • Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar.

  • Vi skickar våra försändelser med Postnord.

  • Vi ansvarar tillsammans med våra underleverantörer för transporten från vårt lager till dig.

  • Vid eventuell retur är det du som kund som ansvarar för transporten av varan till oss.

  • Vi tar ut en fast fraktavgift per beställning som är 39 sek. 

  • Vi ansvarar inte för postens interna förseningar.

 
Ångerrätt / Öppet köp
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Returnerade varor skall vara i nyskick och i originalförpackning samt hangtags skall finnas kvar på varan. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning av varans värde att dras av vid återbetalning. Du betalar själv returfrakten. Återbetalning görs efter att varan har mottagits och godkänts.

 


Du skickar returen till: 
LUNAKIDS
Gubbkärrsvägen 29T
168 40 Bromma

 

 

Skada på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
 
Ej uthämtat paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
 
Reklamation
Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället och det rör sig om ett produktionsfel. Om du tar emot en vara som det är något fel på vill vi att du så snart som möjligt kontaktar oss via mail, dock senast inom 60 dagar. Maila oss ditt ordernummer med en beskrivning av vad som är fel på varan och hur det uppkom till info@lunakids.se. Bifoga ett par bilder på produkten som visar hela produkten samt felet i detalj. När vi mottagit mailet kommer vi ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan och återkomma till dig om reklamationen är godkänd eller ej så snart som möjligt. Samtliga reklamationer ska godkännas av LUNAKIDS innan de skickas tillbaka. Återbetalning görs efter att varan har reklamerats samt mottagits och godkänts som reklamation av LUNAKIDS.
 
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand med oss i vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Copyright 2019 © LUNAKIDS SVERIGE